June 9, 2009

Mikhail

June 9, 2009
Sebuah karya yang amat hebat dan disanjung, Ramlee Awang Murshid. Novel thriller terbarunya, MIKHAIL, Bukan Sekadar Nama. Novel ini memaparkan watak utamanya, Mikhail seorang pembunuh profesional yang memburu sasarannya untuk tujuan membalas dendam. Tetapi apabila pemburu menjadi mangsa, siapa yang membaham siapa?. Karya nukilan RAM, amat menakjubkan.

Mikhail, selepas 16 tahun menjadi pelarian di perantauan, akhirnya, dia muncul kembali untuk memburu mangsa-mangsanya. Dia memburu kerana dendam lama kerana sewaktu remaja, ahli keluarganya semua ditembak mati. Diselamatkan oleh Dickens, warga Amerika Syarikat yang merupakan rakan niaga ayahnya, Tuan Sadon. Dickens merupakan nama yang melatih Mikhail untuk menjadi pembunuh profesional untuk membela kematian ahli keluarganya. Dalam pada itu, Mikhail juga menghidapi sejenis penyakit paranormal yang membawanya ke satu dimensi yang tidak diketahui apabila retina matanya terkena cahaya matahari atau silauan cahaya yang terang. Kadangkala, dia terperangakap dalam dua dimensi; fantasi dan realiti.

Novel yang memaparkan agenda-agenda yang dipengaruhi wang. Wang menunjukkan simbol kuasa. Sarat dengan pelbagai aksi serta situasi yang amat cemas. Antara yang menarik dalam novel ini adalah mengenai wang satu dollar Amerika yang mempunyai simbol Annuit Coeptis. Tahniah!! kepada Ramlee Awang Murshid atas nukilan novel MIKHAIL. Syabas kerana dapat menghasilkan novel yang sungguh Menakjubkan!!.

Karya yang HEBAT dan MENAKJUBKAN.. Diberikan 10 Bintang kepada novel ini dan di sarankan pada semua pembaca blog ini agar membeli novel ini.. Pasti anda akan meminatinya..

0 comments:

 
CikLiE bLoG~~ ◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates